Od początku 2018 r., w Stanach Zjednoczonych, 57 firm złożyło wnioski o ogłoszenie upadłości na podstawie 11 rozdziału prawa upadłościowego. Współczesny handel detaliczny znajduje się w punkcie zwrotnym, ponieważ sprzedawcy detaliczni borykają się między innymi z trudnościami związanymi z prowadzeniem sklepów, ogromnym zadłużeniem i nieefektywną działalnością.
Rosnąca liczba detalistów, którzy składają wnioski o upadłość wynika m.in. z:
- spadku sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych,
- zbyt późnego przechodzenia na sprzedaż towarów online,
- zbyt dużego zadłużenia napędzanego przez kryzysowe wykupienia lewarowane.
Jednocześnie podkreślić należy, że bankructwo nie zawsze prowadzi do zakończenia prowadzonej działalności gospodarczej. Wielu sprzedawców detalicznych wykorzystywało bankructwa do wewnętrznej restrukturyzacji z pozytywnymi skutkami.