LPP podsumowała miniony rok
Grupa LPP podsumowała miniony rok.
Podsumowania ubiegłorocznej działalności dokonała Grupa LPP, w skład której wchodzą takie marki jak: Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House.
Przedstawiciele spółki podkreślili, że spółka odnotowała spadek obrotów o ok. 15% (190 mln złotych) w porównaniu z rokiem 2019, ale to i tak mniej niż pierwotnie zakładano. Przyczyniło się do tego kilkakrotne zamykanie galerii handlowych. W ten sposób nastąpił spadek obrotów uzyskiwanych z działalności sklepów stacjonarnych, ale równocześnie nastąpiło zwiększenie zysków ze sprzedaży on-line. Spółka zareagowała na zmianę zachowań konsumenckich i dzięki posiadanym rezerwom finansowym uruchomiła projekty, których celem było wzmocnienie działań e-commerce. Nie bez znaczenia pozostał również fakt prowadzenia działalności zarówno na rynku polskim, jak i światowym.
LPP to nie jedyna spółka odzieżowa, która bardzo szczegółowo podsumowała ubiegły rok. To samo zrobiły inne firmy, a uzyskane wnioski były zróżnicowane. Z całą pewnością jednak miniony rok należy uznać za niezwykle trudny i zarazem przełomowy dla branży odzieżowej. Niektóre marki postanowiły na stałe zamknąć swoje sklepy, a inne zdecydowały się na działania restrukturyzacyjne.