Obecnie obserwujemy przetasowania wśród marek i ich sklepów.
Na skutek pandemii koronawirusa kilka marek zostało zmuszonych do zamknięcia swoich sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych. Dotyczyło to sklepów Promod i Camaieu. Zwolnione miejsce jest jednak systematycznie zajmowane przez kolejne marki i ich sklepy. Jeszcze w ubiegłym roku swoje punkty w Polsce otworzył irlandzki Primark oferujący odzież. Z kolei Grupa CCC uruchomiła działalność sieć sklepów HalfPrice, w której zakupić można odzież, obuwie i różnego rodzaju akcesoria służące wyposażeniu domu. Zwiększeniu uległa również konkurencja na rynku kosmetyków poprzez otwarcie sklepów holenderskiej marki Rituals Cosmetics i już wkrótce najprawdopodobniej na rynku drogeryjnym poprzez uruchomienie niemieckiej dm-drogerie markt.
Otwieraniu nowych sklepów z pewnością sprzyja budowanie i oddawanie do użytku kolejnych obiektów handlowych.