Upada coraz więcej sklepów detalicznych
W ciągu wakacji z rynku zniknęło prawie 700 placówek handlu detalicznego – wynika z danych wywiadowni Dun&Bradstreet.
W tym roku łącznie 10,5 tys. polskich detalistów zbankrutowało, zamknęło albo zawiesiło swoją działalność. Polski rynek skurczył się w sumie o 3762 sklepy. Upadają przede wszystkim małe, niezależne placówki. Natomiast dobrze sobie radzą sieci, również franczyzowe. Liczba franczyzobiorców wzrosła z 78 tys. przed pandemią do 80 tys. obecnie.
Pierwszy raz od 2017 r. spadła liczba sklepów z AGD i urządzeniami elektrycznymi. Podobnie z piekarniami, których spadek odnotowano po raz pierwszy od 2016 r. Zaledwie dwie na 30 badanych przez Dun&Bradstreet branż odnotowały w tym roku wzrost liczby placówek. To sklepy z wyrobami medycznymi oraz grami i zabawkami.