H&M kontynuuje proces likwidacji sklepów stacjonarnych.
W trzecim kwartale ubiegłego roku szwedzka sieć sklepów odzieżowych H&M zakomunikowała konieczność optymalizacji prowadzonej działalności. W tym celu opracowano i rozpoczęto wdrażanie planu restrukturyzacyjnego. W ramach podejmowanych działań przystąpiono do systematycznego ograniczania liczby sklepów stacjonarnych. Kilkaset placówek w Niemczech i w Wielkiej Brytanii przestało istnieć. Argumentowano to spadkiem zainteresowania nabywaniem odzieży w stacjonarnych punktach. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się zakupy on-line. Zgodnie z aktualnymi zapowiedziami, proces zamykania sklepów ma być kontynuowany.
H&M to nie jest odosobniony przypadek. Warto przypomnieć, że jedynie w ostatnich kilku tygodniach już kilka znanych sieci odzieżowych (m.in. Peek&Cloppenburg i Gerry Weber) poinformowało o podjęciu podobnych decyzji.