4F koryguje strategię rozwoju

4F koryguje strategię rozwoju

Osiągane wyniki finansowe zmuszają 4F do rewizji opracowanych planów rozwoju.

Od 20 lat na polskim rynku funkcjonuje marka 4F oferująca sportową odzieży i akcesoria. Przez te lata zyskała sporą popularność. Uchodzi za jeden z najpopularniejszych sklepów posiadających tożsamy asortyment. Dodatkowo, swoją rozpoznawalność rozszerza poprzez stałą współpracę z wieloma klubami sportowymi i komitetem olimpijskim. Znana jest nie tylko na rodzimym rynku, ale również za granicą poprzez sklepy zlokalizowane w Czechach, Rumunii, Słowacji i na Łotwie. Dotychczasową działalność zawdzięcza realizacji strategii rozwoju zakrojonej na szeroką skalę. Obecnie jednak, prognozy snute na najbliższe lata są bardzo ostrożne. Skłaniają do tego raporty informujące o osiąganych wynikach finansowych. I chociaż widać blisko 30% wzrost przychodów to rentowność spada o kilka punktów procentowych. Wymusza to konieczność rewizji dotychczasowych planów rozwoju. Przesunięto więc punkty ciężkości. I tak, odsunięto w czasie zakładanie sklepów w Estonii i Chorwacji oraz rozwijanie dotychczasowej bazy w Ukrainie. Rozpoczęto jednak nawiązywanie kontaktów z przedstawicielami rynków azjatyckich oraz zwiększono nacisk na rozwój w dotychczasowych krajach partnerskich. W Rumunii marka 4F została właśnie partnerem popularnej rumuńskiej sieci siłowni. Nadal też podejmuje aktywności celem rozwoju kanału e-commerce. Z kolei, na rodzimym rynku, który odpowiada za 80% całości biznesu, ograniczono powstawanie własnych nowych lokalizacji i zatrudnienie. Nie podejmowane są natomiast kroki mające na celu zmniejszenie działalności sponsorskiej.

Źródło: https://www.pb.pl/zaciskanie-pasa-w-odziezy-sportowej-1187000

Portal tworzony przez:

FilipiakBabicz.com

Obserwuj nas

Follow us

Posłuchaj podcastu ResTrue Talks.