Wydawnictwo Burda Media Polska rozszerza portfolio
Wydawnictwo Burda Media Polska rozszerza swoje portfolio.
Wspomniane rozszerzenie nastąpi poprzez zakup spółki Edipresse Poland należącej do szwajcarskiego wydawnictwa Edipresse Group. W ten sposób Burda Media Polska przejmie multimedialne i digitalowe serwisy adresowane do kobiet i do rodziców. Za najpopularniejsze tytuły uznaje się: Viva, Party, Mamotoja, ich internetowe odpowiedniki oraz wiele innych. Porozumienie pomiędzy wydawnictwami wymaga teraz zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Wydaje się, że porozumienie Edipresse Group z Burda Media Polska jest kontynuacją realizacji dotychczasowej strategii polegającej na stopniowym, ale systematycznym wycofywaniu się z polskiego rynku medialnego. W ciągu kilku minionych lat spółka zamknęła kilka swoich tytułów i kilka sprzedała innym wydawnictwom.
Warto przypomnieć, że na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy to drugie tak duże przejęcie na rynku mediów. Pisaliśmy o tym tutaj.