Marka Massimo Dutti zmaga się z problemami finansowymi.
Hiszpański holding odzieżowy – Inditex – posiada w swoim portfolio kilka znanych i lubianych marek: Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Zara, Massimo Dutti. Spośród nich, trzy wymienione jako pierwsze oferują nieformalne ubrania adresowane do młodszych klientek. Z kolei, najstarsza i najbardziej rozpoznawalna marka – Zara – w swoim asortymencie posiada zarówno formalne, jak i nieformalne stroje. Natomiast w sklepach z szyldem Massimo Dutti sprzedawane są przede wszystkim ubrania eleganckie. I to właśnie sklepy tej ostatniej marki zmagają się z problemami finansowymi. Swój początek mają one w 2020 roku. Wraz z nadejściem pandemii koronawirusa i upowszechnieniem pracy zdalnej zmieniły się bowiem nawyki konsumenckie. Znacznie spadło wówczas zapotrzebowanie na odzież biznesową. Według przedstawicieli Inditex był to pierwszy czynnik, który osłabił pozycję Massimo Dutti. W ubiegłym roku, sytuację pogorszyła inwazja na Ukrainę. Sklepy tej marki zlokalizowane w Roski zostały zamknięte. Warto dodać, że miały tam silne przedstawicielstwo. Te dwa aspekty przyczyniły się do faktu, że Massimo Dutti zanotował za ubiegły rok spadek przychodów o blisko 10%.