Polskie firmy odzieżowe odnotowują spadek popytu konsumenckiego.
Grupa LPP, Answear.com, Grupa VRG to nazwy tylko wybranych firm odzieżowych, których przedstawiciele zgodnie zwracają uwagę na pogarszające się wyniki sprzedaży. Kolekcja jesienno-zimowa, którą oferują od połowy sierpnia, nie sprzedaje się. A przyczyn zaistniałej sytuacji upatrują w dotąd utrzymujących się wysokich temperaturach, które zniechęcają do nabywania ciepłej odzieży.
Pogarszające się nastroje uspokaja ekspert, który podkreśla, że sprzedaż aktualnej kolekcji przesunie się po prostu o kilka tygodni. Oznaczać to będzie, że w ostatecznym rozrachunku wyniki sprzedaży nie powinny odbiegać od prognozowanych. Może się jednak zdarzyć, że niektóre firmy nie będą skłonne dłużej czekać i już teraz podejmą decyzję o wprowadzeniu akcji promocyjnych.
Warto przypomnieć, że w niedalekiej przeszłości wielokrotnie informowaliśmy, że wszystkie wymienione wyżej firmy mają plany rozwoju zakrojone na szeroką skalę, które skutecznie realizują.
Źródło: https://www.pb.pl/dane-vrg-i-answear-com-potwierdzaja-slabosc-sektora-1197230