Obecnie wysokość długu branży TSL szacuje się na 1,3 mld złotych.
Już pierwsze miesiące 2023 roku nie napawał optymizmem przedstawicieli branży transportowej, spedycyjnej i logistycznej. Coraz bardziej odczuwalne były problemy wynikające z rosnących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej i wyraźnego, sięgającego w granicach 15-25%, spadku popytu na usługi świadczone przez ten sektor gospodarki. W trakcie minionych 11 miesięcy te problemy jeszcze bardziej się pogłębiły. Potwierdzają to dane zaprezentowane w raporcie „Transport drogowy w Polsce 2023” przygotowanym na zlecenie Związku Pracodawców Transport i Logistyka w Polsce. Konsekwencją tych trudności jest rosnące zadłużenie przedstawicieli tej branży. Z danych zebranych w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) wynika, że w branży TSL jest 29,3 tys. dłużników. Spośród nich największa grupa (21 tys.) zajmuje się transportem drogowym towarów i zadłużona jest na ok. 1 mld zł. W dalszej kolejności uplasowały się firmy trudniące się przewozami pasażerskimi (4,4 tys.) z długiem szacowanym na 128 mln zł. Jeszcze dalej (2,2 tys.) firmy zajmujące się magazynowaniem i usługami wspomagającymi transport (107 mln zł.). Co więcej, perspektywy na kolejny rok są jeszcze bardziej niepewne. Prognozuje się bowiem, że kolejnym, coraz bardziej doskwierającym problemem będą trudności w pozyskaniu pracowników.
Źródło: https://www.rp.pl/transport/art39529811-rosnie-zadluzenie-polskich-firm-przewozowych