Walka z zatorami płatniczymi
Walka z zatorami płatniczymi przybiera na sile.
Rok temu weszły w życie znowelizowane przepisy ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oraz ustawy o finansach publicznych. Na ich mocy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kontroluje, wszczyna postępowania i nakłada kary na przedsiębiorstwa, które zalegają z regulowaniem zaległości. Przez ostatnie dwa lata UOKiK nie wszczął nowych postępowań, ale nie oznacza to, że problem zatorów płatniczych nie istnieje. Zgodnie z deklaracjami Urzędu skupiono się przede wszystkim na zamknięciu dotąd otwartych spraw (było ich ok. 100) i na aktywnościach mających na celu zwiększenie świadomości wśród przedsiębiorców, które ewentualnie kończyły się ostrzeżeniem i wezwaniem do zaprzestania złych praktyk (w mijającym roku było ich 130). Wydaje się jednak, że czas tych tzw. miękkich działań dobiegł końca. Otóż, w ostatnim czasie UOKiK wszczął 10 postępowań, w tym wobec popularnego przedstawiciela sieci sklepów budowlanych Leroy Merlin.